Soproni Téma

Ingyenes közösségi hetilap  

Képletek helyett gondolkozz!

| Bertha Ágnes | Soproni fiatalok

Több soproni középiskola csatlakozott A Gondolkodás Öröme Alapítvány által a 2018/19-es tanévben is meghirdetett Repülő Iskola programhoz. Országos szinten is egyedülálló, hogy a Szent Orsolya Gimnáziumból 18 kilencedikes diák kapott lehetőséget tehetséggondozásra.

A Repülő Iskola program legfontosabb célja, hogy a diákok fejlődjenek, megtanuljanak gondolkodni és örömmel foglalkozzanak matematikai problémákkal. Módszerek, képletek, bemagolt tételek gyakorlása helyett képesek legyenek az önálló alkotásra, mély összefüggések megértésére, engedjék szabadjára a fantáziájukat, és bátran ötleteljenek. Az őszi toborzón a szervezők 60 iskola több mint 3000 diákjának az érdeklődését keltették fel a Repülő Iskola programjaira, közülük 80 kerülhetett be az idei tanévben.  

– Gimnáziumunk 9.-es évfolyama idén először jelentkezett a Repülő Iskola programra – tudtuk meg Németh-Szabó Helga igazgatóhelyettestől, a program iskolai koordinátorától. – Télen iskolánkban is tartottak egy játékos, figyelemfelkeltő bemutatót, majd az otthon megoldandó feladatsor visszaküldése után 18 diákunk vett részt nemrégiben az első budapesti foglalkozáson. A tervek szerint 11. év végéig havi rendszerességgel mennek a fővárosba, ahol intenzív matekozás zajlik, és a két találkozó között házi feladatokat is kapnak.

Tavasszal még két alkalommal utaznak az orsolyások Budapestre, majd a program ősszel folytatódik. Első alkalommal a tanárok nem előadásokat tartanak, és nem az iskolai anyagon túlmutató tárgyi tudással bővítik a diákok ismereteit. A diákok 2–4 fős csoportokban járták körbe hét állomást: volt, ahol ördöglakatot kellett kinyitni, űrhajósoknak segíteni térgeometriai feladatokban, vagy éppen stratégiai játékokban kellett legyőzni a szervezőket. A megoldásokat rögzítették, ennek köszönhetően utólag is jól követhető a program.

– Bízunk benne, hogy a foglalkozások szélesítik a tanulók érdeklődési körét, kreatívabbakká és kitartóbbakká válnak – tette hozzá Németh-Szabó Helga. – Problémamegoldó készségük fejlődését életük minden területén kamatoztathatják.

Kapcsolódó cikkek