Soproni Téma

Ingyenes közösségi hetilap  

Kiszolgáltatva

| Horváth Ferenc | Városi hírek

Horváth Ferenc jegyzete

Úgy tűnik, nem tudok elég okos lenni, így a hatodik évtizedemen is túl, vagy lehet, túlontúl optimista vagyok ennyi év után is. Történt, hogy zuhanykabint, mosdószekrényt és mosdót vásároltam az egyik városszéli barkácsáruházban. 


Tudom, ez magánügy, de talán mégis hordoz némi általános tanulságot mások számára is. Szóval kiválasztottuk, s kifizettük az árut. A cég vállalta, hogy ingyenesen hazaszállítja. Így is történt, a megbeszélt időben megérkeztek a fürdőszoba-berendezések. Beraktuk az egyik szobába, s vártuk, hogy mikor ér rá a szerelő. Jött is aztán a megbeszélt időpontban. Igaz, a vásárlástól eltelt két hét, de nem hittem volna, hogy ennek később jelentősége lesz. Nos, miután kicsomagolta a mosdót, kiderült, hogy repedt. 

"Ami igazán elkeserítő, hogy a vásárló csak addig kedves, amíg pénzt hagy a boltban, de ha gond van, mindjárt lefagy a mosoly az arcokról. Az pedig, ahogyan a felelősséget megpróbálták elhárítani, különböző előírásokra hivatkozva, egyenesen felháborító.”

Egy hajszálvékony kis törésvonalat fedezett fel, olyan helyen, hogy egyértelmű volt, nem a szállítástól sérült meg. Visszavittük az áruházba, ahol először elutasítottak, de aztán jött a részlegvezető, aki közölte, hogy ha a vásárlástól számítva három napon belül hozzuk vissza, kicserélték volna, de így nem tehet semmit… Ebbe persze nem nyugodtam bele, mert azt ő sem vitatta, hogy esetleg gyári hibás a termék. Szó szót követett, végül lefényképezték a repedést, mondván elküldik a gyártónak, aztán majd ők eldöntik – néhány napon belül –, hogy mi legyen. Ami megdöbbentő volt, hogy a felelősséget először rám, a vásárlóra akarták hárítani, aztán pedig a gyártóra. Kérdeztem, hogy addig, míg megérkezik a válasz, mi legyen, hol mosakodjunk, ki fizeti meg a szakember plusz munkáját. A felelet lényegében az volt, hogy ez nem az ő gondjuk. 


Ekkor jutottam arra az elhatározásra, hogy hagyom az egészet, veszek egy másik mosdót. Igen ám, de kiderült, hogy csak a szekrénnyel együtt lehet ilyet vásárolni, más mosdó meg nem illeszkedik a szekrényre. (Hogy akkor miképp cserélték volna ki három napon belül, azt nem tudom, mert ez a kérdés függőben maradt.) Végül azt javasolták, hogy addig is, míg megérkezik a gyártótól a válasz (jegyzőkönyvet vettünk fel), szereljük fel a mosdót ideiglenesen, mert ha pozitív visszajelzést kapunk, a repedt mosdót ki lehet dobni. Eddig a történet érdemi része. 


Részben természetesen magamat okolhatom, mert eszembe se jutott, hogy a szállítást követően, még a szállítók jelenlétében mindent kicsomagoljunk, s ellenőrizzük, hogy minden sérülésmentes, és hogy az összes alkatrész megérkezett-e. Ami igazán elkeserítő, hogy a vásárló csak addig kedves, amíg pénzt hagy a boltban, de ha gond van, mindjárt lefagy a mosoly az arcokról. Az pedig, ahogyan a felelősséget megpróbálták elhárítani, különböző előírásokra hivatkozva, egyenesen felháborító. 


Persze, lehet, hogy minden szabályosan történt. Amennyiben igen, akkor még nagyobb a baj, hiszen „jogszerűen” vagyunk kiszolgáltatva számunkra ismeretlen embereknek.

Kapcsolódó cikkek

Kutyák pórázon?!

Kutyák pórázon?!

2024. 04. 17.

Több kérdés is érkezett olvasóinktól a városi kutyasétáltatással kapcsolatban – ezeknek jártunk utána.