Soproni Téma

Ingyenes közösségi hetilap  
Segítség a nyelvtanulásban
A széchenyis diákok a tíz emelt szintű angol érettségi témakört feldolgozták, majd erről felvételt is készítettek tanáraik segítségével. Fotó: Filep István

Széchenyi-gimnázium: Díjat nyert az angol érettségi témabankja

Segítség a nyelvtanulásban

| Madarász Réka | Soproni fiatalok

Pécsiközgáz Innovációs Díjat nyert a Soproni Széchenyi István Gimnázium emelt szintű angol érettségi témabankja a középiskolai diákprojektversenyen. A projektmunka bárki számára hozzáférhető, és remekül használható a nyelvtanuláshoz.

A projektverseny célja az önismeret és a pályaorientáció támogatása volt. A többfordulós megmérettetésen a neves szakemberekből álló zsűri összesen 92 pályaművet bírált el, a legjobb csapatok – köztük a széchenyisek – pedig lehetőséget kaptak a munkájuk bemutatására és megvédésére.

– A projektünk lényege az, hogy a tíz emelt szintű angol érettségi témakört feldolgozták a diákjaink, majd erről felvételt is készítettünk – tudtuk meg Dakhlaouiné Nagy Judit mentortanártól. – Az előadók ezekkel a színes prezentációkkal hozták közelebb a mai fiatalokhoz az emelt szintű nyelvi érettségi kihívást jelentő témaköreit. A felvételeken látható 10–12. évfolyamos diákok a szaktanárok által kiemelt, idegen nyelvi tehetségek, akik a nyelvtanulásban elengedhetetlenül fontos motivációval, intelligenciával, jó gyakorlati érzékkel párosuló empátiával és alkalmazkodóképességgel rendelkeznek.

Az idegen nyelvi projekt elsődleges célja az angol emelt szintű érettségire való felkészülés megkönnyítése, de óriási hasznát vehetik azok is, akik nyelvvizsgára készülnek, vagy egyszerűen csak a szókincsüket szeretnék bővíteni. Hogy méltó hátteret kapjanak a felvételek, az iskola kivitte a projektet a Lenck-villa falai közé. A videókat eleinte Juhászné Sebestyén Andrea tanárnő rögzítette és vágta meg, de idővel ezt a tevékenységet a diákok vették át tőle. Aki állt már a kamera előtt vagy mögött, nagyon jól tudja, hogy bármelyik óriási kihívás.

– Iskolánkban szorgalmazzuk a projektmunkát, és rendkívül hatékonynak tartom azt is, hogy a témabank segítségével diák tanít diákot – folytatta az angoltanár. – Azt is a tanulóink vetették fel, hogy a felvételekhez feladatbankot is hozzunk létre. A feladatokat ehhez természetesen a diákok találják ki, és remélem, az év végén már ezt a kezdeményezésünket is el tudjuk indítani a projektversenyen.

Tekintse meg kvízünket!

Kapcsolódó cikkek