Soproni Téma

Ingyenes közösségi hetilap   www.sopronitema.hu

Piacképes szakmákat oktatnak
A szakmák mellett magas szintű a nyelvoktatás, és sikertörténetnek látszik a sportedzői képzésünk is – hangsúlyozta Bokor Ákos igazgató

Iskolák az alapoktól a felsőfokig

Piacképes szakmákat oktatnak

| Bertha Ágnes | Panoráma

Sopron iskolaváros: az alapfoktól a felsőoktatásig minden intézménytípus széles palettán képviselteti magát. Sorozatunkban a város iskoláit mutatjuk be, történelmüket, jelenüket és terveiket, valamint a diákok azt is megosztják az olvasókkal, miért is jó az adott intézménybe járni.

A Soproni Szakképzési Centrum Vas- és Villamosipari Szakképző Iskolája és Gimnáziuma a térség legnagyobb és legösszetettebb szakmát adó iskolája 566 nappali és 361 esti munkarendben tanuló diákjával – hangsúlyozta Bokor Ákos igazgató. A nappali szakgimnáziumi rendszerben négyféle képzés folyik: informatika (rendszergazda), gépészet (mechatronikai technikus), közlekedésgépészet (autószerelő), valamint sportedző (labdarúgó-, kosárlabda-, fitnesz- és wellness-instruktor). A szakközépiskolai oktatásban képeznek villanyszerelőket, gépi forgácsolókat, központifűtés- és gázhálózatrendszer-szerelőket.

A felnőttoktatásban – esti munkarendben – a piac igényeinek és kéréseinek megfelelően képeznek villanyszerelőket, hegesztőket, autószerelőket, mechatronikai technikusokat és kis- és középvállalkozások ügyvezetőit. A felnőttképzés keretében keresett a targonca- és emelőgépkezelő-képzés. Mindezek mellett több mint húsz éve képeznek az intézmény pedagógusai villanyszerelőket és hegesztőket a sopronkőhidai börtönben is.

Bokor Ákos
– Mindegyik szakmánk keresett, a diákjainknak nem okoz gondot az elhelyezkedés – tette hozzá Bokor Ákos. – A középiskolába készülők körében nagyon képszerű iskolánk, köszönhetően többek között annak is, hogy a kompetenciamérések, az érettségi és a szakmai vizsgák eredményei az országos átlag felettiek. Emellett a szakmai megmérettetéseken, köztük az egyik legkiemelkedőbb Szakma Sztár versenyen három éve az országos döntőbe jutnak, sőt, érmes helyezéseken szereznek diákjaink. Idén Csiszár Richárd Koppány jutott az országos döntőbe. Magas a továbbtanulók száma is, tanulóink a felsőoktatásban is jól teljesítenek, például Pintér László Tamás és Horváth Dániel elnyerte a Széchenyi-ösztöndíjat.


A Vasvilla igyekszik a piac igényeinek megfelelően újulni, a lehetőségekhez mérten bővülni: tervezik a CNC-gépkezelő-képzés (melynek előfeltétele a gépiforgácsoló-végzettség) indítását nappali és/ vagy esti munkarendben, valamint a szakközépiskolások érettségit adó képzését nappali munkarendben. A technikai fejlődést a lehetőségek szerint igyekeznek követni az eszközpark fejlesztésével is.

1988-ban az akkori 403-as ipari szakképzőből kiváltak az elektronikai és fémipari szakmák, így alakult meg a Vas- és Villamosipari Szakközépiskola és Szakmunkásképző Intézet. A későbbiekben bővült a képzési struktúra: elindult a gimnáziumi képzés (mely jelenleg már kifutóban van), majd az 1996-ban megszűnt gépipari technikum beolvadt az intézménybe, diákjainak és tanárainak nagy része átkerült a Vasvillába. A 90-es évektől erősödtek az érettségit is adó képzések, valamint az esti tagozat. Jelenleg a szakközépiskolások érettségire felkészítő szakasza is esti képzésben folyik.


Dulicz Vince 13.a

Az érettségit követő technikusi évfolyamba járok informatika szakon; nagyon szeretem a szakmát érintő délutáni órákat és szakköröket. Különböző tanárok tanítanak bennünket, mindegyikük rugalmasan és segítőkészen áll hozzánk, valamint fontosnak tartom, hogy a folyton megújuló szakmában igyekeznek a legfrissebbeket tanítani. Vannak a képzésünkhöz megfelelő eszközök, így a tanultakat a gyakorlatban is kipróbálhatjuk. Nagyon jó a jelenlegi osztályközösségünk is, úgy érzem, kiváló alapokat kaptam és kapok a továbbtanuláshoz.


Kapcsolódó cikkek