Soproni Téma

Ingyenes közösségi hetilap  
Biztonságos vásárlás
Ha interneten veszünk valamit, akkor 14 napon belül elállhatunk a szerződéstől, akkor is, ha hibátlan az áru Fotóillusztráció: Filep István

A webáruház mögött mindig kell lennie konkrét cégnek!

Biztonságos vásárlás

| Munkatársunktól | Panoráma

Számos előnye, ugyanakkor hátránya is lehet az internetes vásárlásnak. Mit tegyünk, ha a termék sérülten érkezett meg, vagy mégsem tetszik? Ennek a témakörnek jártunk utána.

Napjainkban a webáruházból történő vásárlás egyre nagyobb teret hódít. Nemtől és kortól függetlenül mind több fogyasztó dönt emellett, és rendel terméket, vagy igényel szolgáltatást az internet segítségével. A számítógép előtt ülve megrendelni a kiszemelt ajándékot valóban kényelmes, és sokszor még pénzt is spórolhatunk vele, de vajon ismerjük annak veszélyeit, és fel vagyunk-e készülve azok elhárítására?  

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége felhívta a figyelmet: az első és legfontosabb, hogy az emberek mindig tisztában legyenek azzal, kitől vásárolnak. Hangzatos webáruháznév mögött mindig kell lennie konkrét cégnek, pontos székhelycímmel, telefonszámmal, adószámmal. Ha ilyet nem találnak, akkor arról a weboldalról inkább ne vásároljanak!

Kiemelték, az internetes vásárlás esetén speciális többletjogok illetik meg a vásárlót, így ha meggondolta magát, nem tetszik neki a termék, akkor a kézhezvételtől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, akkor is, ha egyébként az áru hibátlan. Fontos hangsúlyozni, hogy az elállást írásban, igazolható módon szükséges a fogyasztónak megtennie, illetve saját költségén kell a megrendelt árut a vállalkozásnak visszajuttatnia. Nemcsak a vételárat jogosultak visszakapni ebben az esetben, hanem a teljes kifizetett összeget beleértve az eredeti szállítási költséget is, ha volt ilyen.

Ha hibás a termék, akkor internetes vásárlás esetén is ugyanazok a szavatossági jogok illetik meg a fogyasztókat, mintha üzletben vásároltak volna. Ennek megfelelően kérhetik elsősorban a javítást vagy cserét, másodsorban pedig vételár-leszállításra vagy a teljes vételár visszatérítésére jogosultak. Ezek a szabályok a karácsonyi időszakban leárazott, akciós termékekre is vonatkoznak – ha a vásárláskor a vevő nem tudott a hibáról.


Kapcsolódó cikkek

Megbecsüljük értékeinket

Megbecsüljük értékeinket

2024. 04. 17. | Köves Andrea

– Sopron nemcsak a leghűségesebb, de a legszebb is – nyilatkozta lapunknak dr. Farkas Ciprián a közelgő műemléki világnap apropóján. Április 18. Sopro...

Éves soproni borpárbaj

Éves soproni borpárbaj

2024. 04. 17. | Szilágyi Andrea

– Fontos, hogy Sopronban a bornak ne csak múltja, hanem jövője is legyen – emelte ki dr. Farkas Ciprián a pénteken megrendezett 2024-es Soproni borvid...