Soproni Téma

Ingyenes közösségi hetilap  
Új utakon a borvidék
A Soproni borvidék új stratégiájának célja a soproni bor imázsának megteremtése, régi rangjának elérése. Fotó/illusztráció: Soproni Téma-Archívum, Filep István

Összefogás: Elkészült a jövőt megalapozó stratégia

Új utakon a borvidék

| Horváth Ferenc | Zöld Sopron

A hegyközség koordinálásával elkészült a Soproni borvidék új stratégiája, amelyet a múlt héten mutattak be a sajtó képviselőinek. Az eseményen jelen volt Barcza Attila országgyűlési képviselő és dr. Farkas Ciprián polgármester.

Barcza Attila hozzászólásában kiemelte: az elmúlt időszakban 25 borász összesen 300 millió forint kormányzati támogatást kapott, így is segítve a helyi borturizmust. A képviselő kitért arra is, hogy az érdekeltek, a kormány, az önkormányzat és a borászok, illetve szervezeteik összefogtak annak érdekében, hogy a soproni bor ismét felkerüljön Magyarország bortérképére. Dr. Farkas Ciprián utalt arra, hogy a bor a soproni egyetemes kultúra része, annak minden vonzatával, ezért az önkormányzat minden lehetséges támogatást megad a borászoknak.

A borvidék stratégiáját dr. Schneider István, a Soproni Borvidék Fejlesztéséért Bizottság elnöke ismertette. Ennek egyik fontos eleme egy közösségi vinotéka létrehozása a Deák téren, a volt Kocka büfé helyén. Megtudtuk, a hegyközség tulajdonában álló nonprofit fejlesztési kft. 60, a Borút Egyesület 50 millió forint pályázati pénzhez jutott. Ezt egészítette ki az önkormányzat 30 millió forinttal. Ezekből az összegekből újítják fel az épületet, amelyet jelképes összegért bérelnek az önkormányzattól. Az itt kialakításra kerülő vinotékában az összes termelő palackos bora elérhető lesz, de kialakítanak egy kiállítási teret, a legkorszerűbb eszközökkel bemutatva a helyi szőlészet és bortermelés történetét, eszközeit. Lesz egy oktatási rész is, helyet adva a különböző képzéseknek, oktatásnak. A stratégia természetesen túlmutat a közösségi vinotékán. Új alapokra helyezik a marketinget, a kommunikációt és a rendezvények szervezését, a képzést, az értékesítést, a védjegyrendszer segítségével megteremtik a borminősítés rendszerét, kialakítva a termékpiramist, amelynek csúcsán a prémiumborok lesznek. A cél természetesen nem más, mint a soproni bor imázsának megteremtése, régi rangjának elérése.

Molnár Ákos, a hegyközség elnöke arról beszélt, hogy új kihívások érintik a borvidéket, a klímaváltozás, valamint a fogyasztói szokások változása miatt. Ennek a mi borvidékünk a nyertese lehet, ha időben lépünk, például új fajták telepítésével. A képzésről elmondta, már egyeztettek az egyetemmel, és egy olyan képzési rendszer kialakításán dolgoznak, amely egyedülálló nemcsak Magyarországon, de Közép-Európában is. 

Kapcsolódó cikkek

Sopron üde színfoltjai

Sopron üde színfoltjai

2024. 04. 10. | Köves Andrea

Zöld Sopron – méltán viselheti ezt a jelzőt városunk nem csupán a Soproni-hegység ölelte, páratlan természeti környezete miatt, hanem üde parkjainak é...