„... mert a világ nem áll meg”
2024. 11. 27. | Laklia-Szilágyi AndreaZamatos, testes, illatos vagy gyümölcsös – legtöbben ezeket a jegyeket keressük egy jó borban. Egy azonban biztos: a soproni nedűk méltán híresek, bár...
Magyarország legyen Kelet–Közép-Európa első számú kerékpáros barát országa – ez a célja a Nemzeti Kerékpáros Stratégiának. Sopronban is egyre népszerűbb közlekedési eszköz a bicikli, jelenleg a városban közel 25 kilométernyi, kerékpározásra alkalmas út található.
Közel kétszázan – kisgyerekes családok, fiatalok, idősek – vettek részt az idei Tekerj Sopron!-on. Már kilencedik alkalommal rendezte meg városunk önkormányzata a szabadidős programot, amely hagyományosan az európai mobilitási héthez kapcsolódott, a célja pedig az volt, hogy felhívja a figyelmet a kerékpáros közlekedésre. De nem ez volt az egyetlen biciklis rendezvény a közelmúltban városunkban: a Magyar Kerékpárosklub helyi szervezeteivel és partnereivel ismét közös bringás reggelire várta a soproniakat szeptember 19-én két helyszínen is.
Sopronban közel 25 kilométernyi, kerékpározásra alkalmas út van, a hálózat az elmúlt években folyamatosan bővült. Mint az önkormányzat városüzemeltetési osztályától megtudtuk, 2018-ban építették ki az 5,5 kilométeres Lövér kerékpárút-hálózatot, 2019-ben fejlesztették a 3,5 kilométeres Jereván-lakótelepi bicikliutakat. 2020-ban bővült a várkerületi kerékpárút az Ötvös utca és a Széchenyi tér közötti szakasszal. 2022-ben Sopron és Harka között is elkészült a kerékpáros közlekedésre alkalmas út, amely 4,3 kilométer hosszú, valamint alkalmassá tették a Nemeskúti utat is biciklizésre.
Az utak tulajdonosa az önkormányzat, a kezelésükért a Sopron Holding felel. A felújításokat szakaszosan végzik, a nyomokat és sávokat évente felfestik. A tapasztalatok szerint a legkedveltebb jelenleg a Sopron és Harka közötti út, valamint sokan bicikliznek a Lövérekben és a Nemeskúti úton is.
Mint ismert, a kormány tavaly ősszel elfogadta a Nemzeti Kerékpáros Stratégiát. Ennek célja, hogy Magyarország Kelet–Közép-Európa első számú kerékpáros barát országa legyen, 2030-ra a lakosság 35 százaléka használja hetente többször a biciklit mint fő közlekedési eszközt. Ehhez szükséges, hogy az országos hálózat biztonságos és vonzó legyen, a települések között önálló kerékpárutak, a településeken belül kerékpáros létesítmények készüljenek, és forgalomcsillapított, csökkentett sebességű zónák segítsék a biciklizést. A fejlesztésektől azt várják, hogy a városokban nő, a vidéki településeken pedig a jelenleg is magas szinten marad a két keréken közlekedők száma.
Zamatos, testes, illatos vagy gyümölcsös – legtöbben ezeket a jegyeket keressük egy jó borban. Egy azonban biztos: a soproni nedűk méltán híresek, bár...