Soproni Téma

Ingyenes közösségi hetilap  
Újabb szakaszgyőzelem
Az útátadáson a nemzeti színű szalagot Nagy Róbert, dr. Molnár Ágnes, Palkovics László, dr. Farkas Ciprián és Barcza Attila vágta át. Az autósok már múlt héten birtokba vették az M85-ös új s

Palkovics László: Az autópálya-építés a gazdaságfejlesztés része

Újabb szakaszgyőzelem

| Horváth Ferenc | Városi hírek

Átadták az M85-ös újabb szakaszát – már járható az autóút Balf és Fertőrákos között is. Az útépítés a jövőben is folytatódik az alagút, valamint az északnyugati elkerülő kialakításával.

Az eredeti határidőnél korábban, már a múlt héten birtokba vehették az autósok – a korábbi próbaüzemet követően – az M85-ös legújabb szakaszát. Az ünnepségen elsőként dr. Farkas Ciprián polgármester idézte fel 2015 márciusát, amikor az országban elsőként Sopronban kötötte meg a Modern Városok Programja szerződést a kormány képviseletében ­Orbán Viktor és dr. Fodor Tamás korábbi polgármester. Ennek része volt az M85-ös gyorsforgalmi út megépítése is. A polgármester felidézte mindazokat a nagy jelentőségű fejlesztéseket, amelyek már megvalósultak, és kijelentette, hogy a jövőben is folytatódik a városépítés.

Barcza Attila, Sopron és térsége országgyűlési képviselője utalt arra is, hogy a legnagyobb fejlesztés a gyorsforgalmi út megépítése, amelyről immár három csomóponton keresztülis elérhető a város. A munkálatokat egy évtizedes előkészítés előzte meg, s nem véletlen, hogy a népszavazás centenáriumára új fejlődési pályára állt a város. A képviselő ezért köszönetet mondott mindazoknak, akik részt vettek ezekben a folyamatokban, majd kitért arra is, hogy az autópályát – amely eléri majd a határt is – már sokan megígérték, de csak az Orbán kormány volt képes megépíteni, hazai forrásokból.

Nagy Róbert, a NIF Zrt. vezérigazgatója elmondta: 2018-ban kezdődött a Csorna–Sopron közötti szakasz megépítése. A jelenlegi rész, a Balf és Fertőrákos csomópont közötti, 3,9 kilométer hosszú. A vezérigazgató ugyancsak utalt arra, hogy hazai forrásból valósul meg a beruházás, amelynek része a határig tartó szakasz a már épülő alagúttal és az északnyugati elkerülő úttal. A mostani szakaszhoz kapcsolódott a Pozsonyi út 1 kilométeres részének felújítása és a Mély út kialakítása. Megtudtuk, eddig 3000 fát és 110 ezer cserjét ültettek el.

Az átadóünnepségen Palkovics László miniszter kiemelte, a 2016-tól 2025-ig tartó évtizedben a kormány összesen 3600 milliárd forintot fordít útépítésekre. Nem öncélúan, hanem a gazdaságfejlesztés részeként. Cél volt, hogy minden megyei jogú várost bekapcsoljanak a gyorsforgalmiút-hálózatba, és hogy harminc perc alatt minden településről elérhető legyen egy gyorsforgalmi út. Autópálya-kapcsolattal jelenleg csak Békéscsaba, Kaposvár és Zalaegerszeg nem rendelkezik, de ezeket a városokat is hamarosan összekötik a hálózattal. Az M85-ös megépítésével Sopron bekapcsolódott az országos vérkeringésbe, s csak az osztrák partnereinken múlik, hogy hol szeli át az országhatárt. (Az autóutat addig is az 84. számú főútra kötik vissza határ előtt – a szerk. megjegyzése.)

A miniszter szólt a vasútfejlesztési programról is, amelynek eredményeként közvetlen kapcsolat jön létre Záhony és Sopron között, Budapest elkerülésével. A program része a GYSEV logisztikai rendszerének bővítése, korszerűsítése.

Vendégek: Az ünnepélyes átadón részt vett dr. Molnár Ágnes országgyűlési képviselő, dr. Simon István és Csiszár Szabolcs alpolgármester, több önkormányzati képviselő, valamint a város gazdasági és társadalmi szervezeteinek vezetői, képviselői. A megjelentek között ott volt Firtl Mátyás, Sopron korábbi országgyűlési képviselője és dr. Fodor Tamás volt polgármester.

Kapcsolódó cikkek

Kutyák pórázon?!

Kutyák pórázon?!

2024. 04. 17.

Több kérdés is érkezett olvasóinktól a városi kutyasétáltatással kapcsolatban – ezeknek jártunk utána.