Előzzük meg a halálos kórt!
2024. 04. 10. | Huszár JuditA statisztikai adatok szerint minden negyedik ember haláláért daganatos megbetegedés felel. Ha viszont időben felismerik a kórt, akkor jelentősen nő a...
A tervek szerint az északnyugati elkerülőút az Ágfalvi úttól indulva (a Hirschler üzem közeléből) az M85-ös gyorsforgalmi utat Sopron-nyugat csomópontnál éri el. Az átadás határideje 2024 nyara.
M85: látványos útépítés címmel február 19-én számoltunk be arról, hogy jól és ütemezetten halad a gyorsforgalmi út megépítése. Emellett elkezdődött a munka az úgynevezett V. szakaszon, azaz a Sopron–Tómalom (Fertőrákos) csomópont és Sopron országhatár közötti részen. A soproniak számára azonban az is fontos, hogy elkészüljön az úgynevezett északnyugati elkerülőút. Amint ez megvalósul, több ezer, ebben a városrészben, illetve Ágfalán élő család számára lesz könnyebb a közlekedés, illetve ezáltal csökken a forgalom a belvárosban is.
Lapunk az építtető Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-nél megtudta: az új út 3,6 kilométer hosszú lesz. Az egyik végpontja az Ágfalvi út, a másik pedig az M85-ös gyorsforgalmi út Sopron-nyugat csomópont, illetve a 84-es főút találkozása. Éppen ott, ahol az alagút is lesz majd. A Nyugat-majori útnál, a Somfalvi útnál és az Ágfalvi útnál körforgalom is épül a kétszer egysávos úton. Az Ausztria felé haladó vasútvonalnál pedig szintbeli átjárót alakítanak ki.
A kivitelező feladata a kiviteli tervek elkészítése. A szerződés nem tartalmaz részhatáridőket, a szükséges hatósági jóváhagyások megszerzését követően bármikor elkezdődhet az útépítés. A befejezési határidő 2024. június vége.
– Az országos közutakat kezelő Magyar Közút Zrt. és az önkormányzati utakat fenntartó soproni önkormányzat engedélyezési tervhez adott kezelői hozzájárulásában előírta, hogy az építési forgalom nem haladhat a meglévő úthálózaton, hanem a megépülő új nyomvonalon – közölte Hideg András, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója. – A tervek szerint az alagút egyik nyílásán keresztül szállítanák az építési anyagokat az országhatár felőli oldalra. Az alagútból kitermelt talajt pedig az elkerülőút építéséhez használnák fel.
A statisztikai adatok szerint minden negyedik ember haláláért daganatos megbetegedés felel. Ha viszont időben felismerik a kórt, akkor jelentősen nő a...