Előzzük meg a halálos kórt!
2024. 04. 10. | Huszár JuditA statisztikai adatok szerint minden negyedik ember haláláért daganatos megbetegedés felel. Ha viszont időben felismerik a kórt, akkor jelentősen nő a...
Sopron történetében közlekedési szempontból is sorsfordító nap december 16. (Ismeretes, hogy 1921. december 14–16. között volt a soproni népszavazás, amelynek eredményeként Sopron és környéke magyar maradt.) Elkészült ugyanis az M85-ös gyorsforgalmi út Sopron és Csorna közötti szakasza. Szerdán vehetik birtokba az autósok.
Sopron is bekapcsolódott az országos gyorsforgalmiút-hálózatba. Lapzártánkkor érkezett a megerősített hír, hogy szerdán átadják a forgalomnak a Sopron és Csorna közötti, mintegy 51 kilométeres szakaszt. A két város közötti részt idén még ingyen lehet használni. Jövőre azonban már csak megye- vagy autópálya-matrica birtokában lehet közlekedni a teljes M85-ös gyorsforgalmi úton.
A járvány második hulláma megváltoztatta az életünket. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásai azonban nem álltak le. Ennek eredményeként készülhetett el Győr–Moson–Sopron megye legnagyobb útfejlesztési projektje. Az 51 kilométer hosszú szakaszon megépítettek 5 külön szintű csomópontot, 21 felüljárót, 19 aluljárót, valamint pihenőt alakítottak ki Babótnál, Fertőszentmiklósnál és Kópházánál. Nagycenken új üzemmérnökségi telepet és rendőrségi irodát is létesítettek. A beruházás során összesen 113 kilométer vadvédő kerítést építettek. Az út mentén élők komfortérzetének javítása érdekében három kilométeren zajvédő falat is felhúztak. A gyorsforgalmi úton 110 kilométer/ óra sebességgel haladhatnak a közlekedők. A beruházásnak köszönhetően 45 percre csökken a menetidő Sopron és Győr között. Az új nyomvonallal érintett 17 település mentesül az átmenő forgalomtól. A beruházás mintegy 200 milliárd forintos költségét teljes egészében hazai forrásból fedezték.
Az M85-ös történetéről, az útról, valamint az építkezés fontosabb mérföldköveiről jövő heti lapunkban olvashatnak bővebben.
A Csorna–Sopron közötti szakasz átadásával nem zárult le az M85-ös építése, hiszen folytatódik egészen a határig. A gyorsforgalmi út Sopront elkerülő szakaszán is javában tart már a kivitelezés. Mint arról lapunkban beszámoltunk (Munkák már a föld belsejében, Soproni Téma, 2020. november 25.), az elmúlt hónap közepén kezdődött el a Bécsi-domb alatt átvezető alagút kialakítása.
A statisztikai adatok szerint minden negyedik ember haláláért daganatos megbetegedés felel. Ha viszont időben felismerik a kórt, akkor jelentősen nő a...