Soproni Téma

Ingyenes közösségi hetilap  
M85: Nyár végén kezdhetnek

Jövőre 3 szakaszon egyszerre dolgoznak a munkagépek

M85: Nyár végén kezdhetnek

| P. Horváth László | Városi hírek

Már tart a területszerzés a tervezett M85-ös gyorsforgalmi út nyomvonalán, a munkagépek pedig már idén nyár végén megjelenhetnek a területen – tudta meg a Soproni Téma.

A tervek szerint három ütemben építik meg az M85-ös gyorsforgalmi út hiányzó, Csorna–Sopron közötti 64 kilométeres részét (lásd térképüket). Az ütemezés szerint a Csorna–Sopron kelet szakaszon a munkálatok idén, a nyár végén kezdődhetnek el. A Sop­­ron kelet – Fertőrákos csomópont között pedig a jövő év elején jelenhetnek meg a munkagépek. A két út egyszerre készülne el, az átadás határideje 2020. év vége.  

Az országhatárig tartó szaka­­szon ugyancsak jövő év ele­­jén veheti kezdetét a kivitelezés. Ezzel egy időben a Sopron északnyugati elkerülőnek is ne­­­­kilátnak. A be­­fejezést 2021 végére tervezik.

Fontos fejlemény az ügyben, hogy a gyorsforgalmi út engedélyezési tervei idén februárban elkészültek. A Csorna–Sopron kelet és a Sopron ke­­let – fertőrákosi csomópont kö­­zötti szakaszokra már kiadták az építési engedélyt. Az or­­szághatárig tartó rész esetében pedig mindez hamarosan megtörténik.

Erre vezet az M85-ös gyorsforgalmi út nyomvonala. Forrás: NIF Zrt.

– A nyomvonalon a területszerzés a szakértők közreműködésével elkezdődött – tudta meg lapunk Karcagi Orsolyától, a beruházást összefogó Nemzeti Infrastruktúra Zrt. (NIF Zrt.) kommunikációs igazgatójától. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a közelmúltban levelet kaptak azok a földtulajdonosok, akik birtokain áthalad a gyorsforgalmi út. A szakemberek pedig felveszik velük a kapcsolatot, majd megállapítják a kisajátítás előtt álló terület értékét.

A NIF Zrt. azt is közölte, hogy a Csorna–Sopron kelet, valamint a Sopron kelet – fertőrákosi csomópont közötti útszakaszok ki­­vi­­telezésére szóló közbeszerzés előkészítése folyamatban van. A nyertes cég kiválasztása után kezdődhet el a kivitelezés.

Lapunk a NIF Zrt.-nél az út műszaki tartalmára is rákérdezett. A tájékoztatás szerint az út teljes hosszán hatvanhat műtárgyat építenek ki. A Bécsi-domb alatt fut majd egy 780 méter hosszú alagút. Babót térségében és Sopronnál, a határ előtt egy komplex pihenőhelyet alakítanak ki, Fertőszentmiklósnál és Kópházánál egyszerűsített pihenő lesz. A közlekedést nyolc külön szintű csomópont segíti. A be­­ruházás részeként Nagycenknél üzemmérnökséget, Kópházánál pedig tengelysúlymérő állomást lé­­tesítenek.

Az M85 gyorsforgalmihoz kapcsolódik a már említett 3,6 kilométer hosszú, a várost északnyugati irányban elkerülő út, amely kétszer egysávos és 7,5 méter széles lesz. Kialakítanak három körforgalmat, valamint kiépítenek egy szintbeli vasúti kereszteződést is.

Kapcsolódó cikkek

Riportok kemény időkről

Riportok kemény időkről

2022. 06. 29. | Madarász Réka

Nem felejtünk címmel jelent meg Pécsváradi Ágnes legújabb könyve, amely negyvenöt embernek a háborút követő éveire való visszaemlékezését tartalmazza....