Soproni Téma

Ingyenes közösségi hetilap  
M85: Nyár végén kezdhetnek

Jövőre 3 szakaszon egyszerre dolgoznak a munkagépek

M85: Nyár végén kezdhetnek

| P. Horváth László | Városi hírek

Már tart a területszerzés a tervezett M85-ös gyorsforgalmi út nyomvonalán, a munkagépek pedig már idén nyár végén megjelenhetnek a területen – tudta meg a Soproni Téma.

A tervek szerint három ütemben építik meg az M85-ös gyorsforgalmi út hiányzó, Csorna–Sopron közötti 64 kilométeres részét (lásd térképüket). Az ütemezés szerint a Csorna–Sopron kelet szakaszon a munkálatok idén, a nyár végén kezdődhetnek el. A Sop­­ron kelet – Fertőrákos csomópont között pedig a jövő év elején jelenhetnek meg a munkagépek. A két út egyszerre készülne el, az átadás határideje 2020. év vége.  

Az országhatárig tartó szaka­­szon ugyancsak jövő év ele­­jén veheti kezdetét a kivitelezés. Ezzel egy időben a Sopron északnyugati elkerülőnek is ne­­­­kilátnak. A be­­fejezést 2021 végére tervezik.

Fontos fejlemény az ügyben, hogy a gyorsforgalmi út engedélyezési tervei idén februárban elkészültek. A Csorna–Sopron kelet és a Sopron ke­­let – fertőrákosi csomópont kö­­zötti szakaszokra már kiadták az építési engedélyt. Az or­­szághatárig tartó rész esetében pedig mindez hamarosan megtörténik.

Erre vezet az M85-ös gyorsforgalmi út nyomvonala. Forrás: NIF Zrt.

– A nyomvonalon a területszerzés a szakértők közreműködésével elkezdődött – tudta meg lapunk Karcagi Orsolyától, a beruházást összefogó Nemzeti Infrastruktúra Zrt. (NIF Zrt.) kommunikációs igazgatójától. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a közelmúltban levelet kaptak azok a földtulajdonosok, akik birtokain áthalad a gyorsforgalmi út. A szakemberek pedig felveszik velük a kapcsolatot, majd megállapítják a kisajátítás előtt álló terület értékét.

A NIF Zrt. azt is közölte, hogy a Csorna–Sopron kelet, valamint a Sopron kelet – fertőrákosi csomópont közötti útszakaszok ki­­vi­­telezésére szóló közbeszerzés előkészítése folyamatban van. A nyertes cég kiválasztása után kezdődhet el a kivitelezés.

Lapunk a NIF Zrt.-nél az út műszaki tartalmára is rákérdezett. A tájékoztatás szerint az út teljes hosszán hatvanhat műtárgyat építenek ki. A Bécsi-domb alatt fut majd egy 780 méter hosszú alagút. Babót térségében és Sopronnál, a határ előtt egy komplex pihenőhelyet alakítanak ki, Fertőszentmiklósnál és Kópházánál egyszerűsített pihenő lesz. A közlekedést nyolc külön szintű csomópont segíti. A be­­ruházás részeként Nagycenknél üzemmérnökséget, Kópházánál pedig tengelysúlymérő állomást lé­­tesítenek.

Az M85 gyorsforgalmihoz kapcsolódik a már említett 3,6 kilométer hosszú, a várost északnyugati irányban elkerülő út, amely kétszer egysávos és 7,5 méter széles lesz. Kialakítanak három körforgalmat, valamint kiépítenek egy szintbeli vasúti kereszteződést is.

Kapcsolódó cikkek