Soproni Téma

Ingyenes közösségi hetilap  
Gyorsuló gyorsforgalmi
Már több helyen is jól látszik, hogy merre vezet majd a gyorsforgalmi út nyomvonala Fotó: Rostás János

M85: 2020 végére érhet Sopronig a kétszer kétsávos út

Gyorsuló gyorsforgalmi

| P. Horváth László | Városi hírek

Az M85-ös gyorsforgalmi út hiányzó Csorna–Sopron–Tómalom (Fertőrákos) közötti szakaszán javában tart a kivitelezés: zajlanak a földmunkák, elkezdődött a betonműtárgyak próbacölöpözése. Ezzel párhuzamosan elkezdődött a lőszermentesítés.

A közelmúltban Sopron térségében is felgyorsult a munka a tervezett M85-ös gyorsforgalmi úton. A város határában, a szennyvíztelepnél, illetve a Balfi úton is látványosan mutatja magát, hogy merre vezet majd a gyorsforgalmi út.  

A Csorna–Sopron–Tómalom (Fertőrákos) közötti 57 kilométeres részt négy szakaszra bontották fel. Mint azt Hideg Andrástól, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt). kommunikációs igazgatójától a Soproni Téma megtudta, a kivitelezés mind a négy részen az ütemterveknek megfelelően halad. Ugyanígy dolgoznak a nagycenki üzemmérnökség kialakításán is.

– Jelenleg a munkaterület tűzszerészeti átvizsgálása, robbanószerkezet-mentesítése, a tereprendezés, valamint a humuszmentési munkálatok zajlanak – mondta Hideg András.

– Mindezek mellett elkezdődött a beton műtárgyak próbacölöpözése, illetve a szállító­utak kiépítése is. Megkezdődtek továbbá a nyomvonallal érintett közművek kiváltási és a vasútépítéssel kapcsolatos munkái is. A földmunkák és a tereprendezés is folytatódik, mindez várhatóan 2019-ben fejeződik be, és közben elkezdődik a hidak, a felül- és aluljárók kivitelezése is.

A 84-es főúton közlekedők naponta tapasztalhatják, hogy mind több teherautó szállítja a földet, a kavicsot, a közlekedésüket az útra le- és felhajtáskor a forgalom megállításával segítik.

A kommunikációs igazgató kiemelte: a jelenleg kivitelezés alatt lévő szakaszok szerződés szerinti befejezési határideje 2020 év vége.

Lapunk a NIF Zrt.-nél rákérdezett arra is, hogy miként áll a Sopron–Tómalom (Fertőrákos) és az országhatár közötti szakasz előkészítése. A tájékoztatás szerint már tart a kiviteli tervek elkészítésére és a kivitelezési munkák elvégzésére kiírt közbeszerzési eljárás. További hír, hogy ezen a szakaszon tavaly ősszel elkezdődtek a régészeti próbafeltárások és megkezdődött a területszerzés. Mint ismert, a négy kilométer hosszú kétszer kétsávos gyorsforgalmi úttal – amelynek része – a 780 méteres alagút – párhuzamosan készül az északnyugati elkerülőút is.

Tekintse meg további képeinket!

Kapcsolódó cikkek