Soproni Téma

Ingyenes közösségi hetilap  
Érdekességek az útépítésről 2018-tól 2020-ig

Érdekességek az útépítésről 2018-tól 2020-ig

| Munkatársunktól | Városi hírek

A teljes, Sopron–Csorna közötti 51 kilométeres szakaszon a kivitelezés során 6,7 millió köbméter töltésanyagot mozgattak meg.

Az útépítés menete

Az autóút építése úgy kezdődött, hogy teljes szélességben eltávolították a termőföldet, majd a magasabb részeken talajt termeltek ki, azaz bevágást készítettek, az alacsonyabb pontokon pedig töltést építettek, szigorúan minősített töltésanyagból. Mind a bevágás felületét, mind a töltést folyamatosan hengerekkel tömörítették. Ezt követően 50 centiméter vastagságban alakították ki a homokos–kavicsos fagyvédőréteget. A következő fázisban terítették le a 20 centiméternyi betonjellegű (ckt) alapréteget. Erre került 12 centiméter aszfalt alapréteg, majd 7 centiméter aszfalt kötőréteg. Végül 4 centiméter aszfalt kopóréteget terítettek el, amelyre felfestették az útburkolati jeleket. Majd az út szélén a forgalomtechnikai elemeket, táblákat helyezték el.

Számokban a Sopron–Csorna-szakasz

A teljes, Sopron–Csorna közötti 51 kilométeres szakaszon a kivitelezés során 6,7 millió köbméter töltésanyagot mozgattak meg, 604 ezer tonna aszfaltot építettek be, és 1165 darab előregyártott vasbeton hídgerendát helyeztek el. Ezekből a legrövidebb 9,8 méter, míg a leghosszabb 39,8 méter hosszúságú volt. Elültettek 476 ezer cserjét és 2885 darab sorfát. A szakaszon Kapuvár, Fertőendréd, Fertőszentmiklós, Nagycenk, Sopron-kelet térségében alakítottak ki külön szintű csomópontokat. A beruházás részeként megépült 21 felüljáró, 19 aluljáró (amelyből 2 az autóutat és a GYSEV-vasútvonalát is keresztező vadátjáró). Peresztegnél pedig a Sopron–Szombathely közötti vasútvonalon, az autóút fölé egy acélszerkezetű vasúti hidat is megépítettek. A vadvédő kerítés hossza 113 kilométer.

A Sopron–Nagylózs szakasz érdekességei

– 1,8 millió köbméter földet mozgattak meg az építés során.

– A 15,4 kilométer hosszú úttestbe mintegy 80 ezer köbméter, körülbelül 200 ezer tonna aszfaltot építettek be.

– Az úgynevezett ckt (egy betonjellegű alapréteg) útalap mennyisége 75 ezer köbméter, 157 ezer tonna volt.

– A vadvédőháló hossza 36,5 kilométer.

– A Sopron–Szombathely-vasútvonal fölé, Harka térségében átvezető vasbeton hídgerendák súlya egyenként 17,7, illetve 25,7 tonna. Ezekből negyvenet építettek be.

– Az építkezésen összesen 350 ember, 120 teherautó és 100 munkagép dolgozott.

Kapcsolódó cikkek

Kutyák pórázon?!

Kutyák pórázon?!

2024. 04. 17.

Több kérdés is érkezett olvasóinktól a városi kutyasétáltatással kapcsolatban – ezeknek jártunk utána.