Soproni Téma

Ingyenes közösségi hetilap  
Borászok összefogása
A kezdeményezők szeretnék ismét lendületbe hozni a Soproni borvidéket

Borászok összefogása

| P. Horváth László | Városi hírek

Egy soproni borászokból álló csapat összefogott és próbál tenni azért, hogy együttes erővel népszerűsítse a borvidéket, megoldást találjon a felmerülő gondokra. A közösségi oldalon már elérhetőek.

– A Soproni borvidéken 2000-ben az országban az elsők között alakult meg egy egységes, bormarketinggel foglalkozó műhely – idézte fel a kezdeteket Molnár Ákos, a Soproni Borvidék Hegyközségi Tanácsának elnöke. – Az elmúlt években ez a kezdeményezés azonban szépen lassan elhalt. Most a koronavírus-járvány okozta helyzet felgyorsította a közelmúltban elindult folyamatot. Történetesen azt, hogy összefogjon egy fiatal szőlészekből, borászokból álló csapat. A tagok időt és pénzt szántak arra, hogy közösen kidolgozzák a Soproni borvidék új marketingstratégiáját. Ennek első lépéseként elkészült a Sopron és környéke mellett Kőszeget és környékét, valamint Vaskeresztes borászatait is magában foglaló borvidék új logója. A közösségi oldalon felélesztettük a korábban létrehozott oldalt, amely a www.facebook.com/soproniborvidek címen érhető el. Hamarosan elindul egy instagram-oldal, valamint készül a saját weboldalunk is. Itt szeretnénk beszámolni a borvidék összes gazdájának híreiről, újdonságairól, hogy ezen a felületen is hírt adhassanak magukról.  

A munkát segíti a Soproni Hegyközségi Tanács, valamint a Soproni Borút Egyesület is. A kezdeményezők szeretnék ismét lendületbe hozni a borvidéket, továbbá belföldön még inkább népszerűsíteni, ismertté tenni az itt dolgozó borászokat és termékeiket.

Molnár Ákos hozzátette, a helyi borászokat is hátrányosan érintette, hogy az idegenforgalomban elmaradtak a vendégek, miként az is, hogy a tervek szerint augusztus 15-ig nem lehet rendezvényeket szervezni. Ezáltal a saját borukat nehezen tudták, tudják értékesíteni. Még inkább felerősödik az a kívánalom, hogy a helyiek lehetőség szerint vásároljanak helyi gazdáktól származó termékeket. Ezáltal itt marad a jövedelem, ezzel pedig lehetőséget teremtenek arra, hogy fennmaradjanak a gazdák, és a következő években is legyen soproni bor.

Kapcsolódó cikkek