Soproni Téma

Ingyenes közösségi hetilap  
Alagút a Bécsi-domb alatt
A Bécsi-domb alatt alagút vezet majd, ennek az előkészítéséhez is hozzáfogott a kivitelező. A tényleges járatépítés előreláthatóan 2020 szeptemberében indul. Fotó: Rostás János

M85: már a határig tartó szakaszon is elkezdődtek a munkák

Alagút a Bécsi-domb alatt

| P. Horváth László | Városi hírek

Az M85-ös gyorsforgalmi út Sopron és a határátkelő közötti szakaszán már előkészítik az alagút megépítését. A Bécsi-dombon 800 méter hosszan a föld alatt halad majd a járműforgalom.

Lapunk rendszeresen nyomon követi az M85-ös gyorsforgalmi út kivitelezését. A témának az adott újabb aktualitást, hogy a közelmúltban az V. szakaszon, a Sopron–Tómalom (Fertőrákos)–országhatár közötti befejező részen is elkezdődtek a munkálatok. A Bécsi-domb alatt alagút vezet majd, ennek az előkészítéséhez is hozzáfogott a kivitelező.

Jelenleg a tereprendezés zajlik, ezt követi az oldalfalak kialakítása, majd következik a közművek lefektetése. – A tényleges járatépítés előreláthatóan 2020 szeptemberében indul. Előtte a kiviteli tervek elkészítése és hatósági jóváhagyása történik meg – közölte a Soproni Témával Hideg András, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs igazgatója. – Egy sáv kialakítása és betonnal való körbeöntése körülbelül egy évet vesz igénybe.

Megtudtuk, a vizsgálatok alapján olyan nyomvonalat választottak a szakemberek, amely összeköti a város egyes részeit, valamint kapcsolatot biztosít az északnyugati elkerülőúton keresztül az ipari területek és Ágfalva irányába. A természet- és környezetvédelmi szempontok mellett lényeges elem volt, hogy az út olyan távol essen Soprontól, hogy az átmenő forgalom ne zavarja a városban élőket. Ugyanakkor mégis olyan közel legyen, hogy itt haladhassanak az egyes településrészek között a gépjárművek. A belső városrészek tehermentesülése az ott élők életminőségét is javítja, egyben további lehetőséget ad a gyalogos és kerékpáros közlekedés további fejlesztésének.

– További pozitívum, hogy az alagút feletti területeket is hasznosítják, a táj szépsége, rekreációs funkciói is változatlanok maradnak – tette hozzá Hideg András. – A térségben élő vadállomány számára is biztosított a szabad átjárás. A zajártalmat csökkenti, hogy a nyitott szakaszokon árnyékolófal is épül. Ezt a város irányába 5–20 méter széles zöldsáv egészíti ki.

Az érdeklődök személyesen, a helyszínen is megtekinthetik majd, hogy miként épül az út a föld alatt. Ennek érdekében a tervek szerint egy látogatóközpontot is felépítenek a közeljövőben.

Tekintse meg további képeinket!

Kapcsolódó cikkek