Soproni Téma

Ingyenes közösségi hetilap  
A családok jólétéért
Fotóillusztráció

Telekommunikációs cégek: 2026. július 1-ig nem lesz áremelés

A családok jólétéért

| Városi hírek

A kormány üdvözli, hogy a telekommunikációs cégek önkéntesen korlátozzák áraikat. – A családok jóléte közös érdek – áll a Nemzetgazdasági Minisztérium közleményében.

A kormány folyamatosan azon dolgozik, hogy megfékezze és letörje az elmúlt időszak indokolatlan áremeléseit, ennek érdekében március 17-től 30 alapvető élelmiszer esetében árréscsökkentést vezetett be.

– Az élelmiszerek esetében sikerrel léptünk fel az áremelőkkel szemben, sikerült letörnünk az árakat. Most a banki és a telekommunikációs szolgáltatásokon a sor, mert ezeknek az ára is jelentősen emelkedett az elmúlt időszakban – fogalmazott korábban Orbán Viktor miniszterelnök.

A távközlési cégek 2025 tavaszán ismét 3,5–3,7 százalék közötti inflációkövető áremelést terveztek végrehajtani, a magyar lakosság érdekében ezért a Nemzetgazdasági Minisztérium azt várta el a szolgáltatóktól, hogy önkéntes árkorlátozást alkalmazzanak.

A kérésnek mindhárom nagy szolgáltató eleget tesz, így a televízió-, internet- és a mobilszolgáltatások ára nem emelkedik – a telekommunikációs cégek bejelentése értelmében 2026. július 1-ig. A Yettel vállalta, hogy a márciusban meglépett áremelést 2026 májusáig kedvezményekkel kompenzálja lakossági ügyfeleinek. A Telekom arról döntött, hogy megújult mobilportfóliót tesz elérhetővé, amely nagyobb rugalmasságot biztosít ügyfelei számára. A ONE vállalta, hogy új, kedvezőbb ajánlatokat biztosít a lakossági ügyfeleinek.

A Nemzetgazdasági Minisztérium felhívta a figyelmet: ezután is folyamatosan nyomon követi az árak és díjak alakulását, és ha szükséges, készen áll arra, hogy beavatkozzon és megakadályozza a további indokolatlan áremelkedéseket.

Az árstopnak ezzel még valószínűleg nincs vége... – Fölkészülnek a bankok, folytatjuk az árletöréseket – jelentette ki a miniszterelnök.

(Forrás: mti)

Bakacsi Krisztiánné: A banki szolgáltatások díjai nagyon nagyra nőttek az elmúlt pár évben. Bár az én bankomnál viszonylag elfogadhatóak ezek az összegek, sok ismerősömtől hallok elképesztő számokat. Az sms-díj és a készpénzfelvétel összegei már egészen bosszantóak és aránytalanul magasak is. Már az is segítség lenne, ha az éves inflációkövető díjkorrekciótól eltekintenének.




Elek Sándorné: A különböző banki szolgáltatások aránytalanul drágák. Sokszor gondolkodtam már emiatt bankváltáson is, hátha egy másik pénzintézetnél jobb ajánlatot találok. Vezetékes internetet egyáltalán nem használok, csak mobilról szoktam netezni. A telefon- és a mobilnet-szolgáltatást egy csomagban fizetem – a 2 díjat arányaiban olcsóbbnak találom, mint a banki költségeket.




Gáll Mária Tünde: Viszonylag drágák a telekommunikációs szolgáltatások, az elmúlt években nálunk is tapasztalható volt a drágulás. Egyeseknek persze ez nem gond, a nagycsaládoknak már inkább problémát jelent. Örülök, hogy a telekommunikációs cégek a kormánnyal kötött megállapodás szerint nem emelik az árakat. Ez a követendő hozzáállás.





Tekintse meg kvízünket!

Kapcsolódó cikkek