Soproni Téma

Ingyenes közösségi hetilap  
„Ha természetes gyógymódra vágyik...”

Egészségsarok

„Ha természetes gyógymódra vágyik...”

| dr. Tschürtz Nándor | Tallózó

A cím egy „gyógytermék” reklámszövegének a részlete.

A reklámok azért vannak, hogy hassanak ránk. Ha a reklám hat, akkor megvesszük a terméket. Az más kérdés, hogy a termék hatékony-e. Esetünkben például nem. Olyan szabály nincs, ami tiltaná, hogy hatástalan valamit reklámozzon valaki. A gyártót és eladót (tisztelet a kivételnek) a nyereség érdekli, és akár sokadrangú szempont, hogy az a valami kell-e egyáltalán annak, aki megveszi, neki jó lesz-e bármire. Elszomorító, amikor sorra vesszük a rendelőben, ki, mit szed. Szinte mindig felbukkan egy (vagy akár számos) termék, amiről a páciens már csak annyit tud, hogy „az jó”, de fogalma sincs, hogy mire. És persze „természetes”, meg „bio”, meg „vitamin”… Aztán a maroknyi reklámizében bízva pont a várhatóan hatékony, szükséges, akár életmentő gyógyszer maradhat el.

Ne sodródjon! Gondolkodjon!

Dr. Tschürtz Nándor

Tekintse meg kvízünket!

Kapcsolódó cikkek

Soproni Téma kvízek

Soproni Téma kvízek

2023. 03. 13.

Ezen az oldalon próbálhatod ki aktuális kvízünket, alatta találod régebbi játékaink listáját.