A reklámok azért vannak, hogy hassanak ránk. Ha a reklám hat, akkor megvesszük a terméket. Az más kérdés, hogy a termék hatékony-e. Esetünkben például nem. Olyan szabály nincs, ami tiltaná, hogy hatástalan valamit reklámozzon valaki. A gyártót és eladót (tisztelet a kivételnek) a nyereség érdekli, és akár sokadrangú szempont, hogy az a valami kell-e egyáltalán annak, aki megveszi, neki jó lesz-e bármire. Elszomorító, amikor sorra vesszük a rendelőben, ki, mit szed. Szinte mindig felbukkan egy (vagy akár számos) termék, amiről a páciens már csak annyit tud, hogy „az jó”, de fogalma sincs, hogy mire. És persze „természetes”, meg „bio”, meg „vitamin”… Aztán a maroknyi reklámizében bízva pont a várhatóan hatékony, szükséges, akár életmentő gyógyszer maradhat el.
Ne sodródjon! Gondolkodjon!
Dr. Tschürtz Nándor