Soproni Téma

Ingyenes közösségi hetilap  
Tankönyv helyett tablet
A tanulók munkáját olyan eszközökkel szeretnék segíteni, amelyeket a mindennapi életben is szívesen használnak – mondta Szentpáli Csaba, az Eötvös-iskola általános igazgatóhelyettese Fotó: Gr

A diákok a digitális eszközökkel azonnali visszajelzést kapnak

Tankönyv helyett tablet

| Madarász Réka | Soproni fiatalok

Az Eötvös-iskola egyik kilencedikes osztályában az idei tanévtől a diákok tabletre telepített tankönyveket használnak. A digitális hátterű oktatást több mint egy évig készítette elő egy erre a célra szerveződött tanárokból álló munkacsoport.

Az Eötvös József Evangélikus Gimnázium, Egészségügyi és Művészeti Szakgimnázium elsős gimnáziumi osztálya óriási izgalommal készült a tanév első napjára, hiszen náluk vezettek be elsőként a tanórákon papír alapú tankönyvek helyett tabletet.

– A digitális hátterű oktatás ötletét az ihlette, hogy a tanulók tanórai és otthoni munkáját akár olyan eszközökkel is segíthetnénk, amelyeket a mindennapi életben is szívesen használnak – avatott be a részletekbe Szentpáli Csaba általános igazgatóhelyettes. – A távlati terv természetesen az, hogy ha a módszer beválik, az oktatásnak ezt a formáját szélesebb körben is kiterjesztjük.

Több tanár már korábban is igénybe vette a Google Tanterem elnevezésű szervezőalkalmazást, amelynek segítségével a diákok órai csoportmunkáját könnyedén nyomon tudták követni. Az okostelefonra is telepíthető szolgáltatás arra is lehetőséget adott, hogy a tanárok feltöltsék rá a tananyagot, a diákok pedig azonnali visszajelzést és javítási lehetőséget kaphattak a házi feladatokra.

– A digitális hátterű oktatás bevezetését iskolánk igazgatója kezdeményezte – fejezte be Szentpáli Csaba. – Egy évvel ezelőtt önként jelentkező kollégákból alakítottunk egy digitális munkacsoportot. Tavaly már mindenki feltöltötte a saját tananyagát, nyáron pedig hálózatfejlesztést hajtottak végre az intézményben. Havonta egyszer találkozunk, a cél az, hogy mindenki legalább egy tananyaggal álljon elő. Hatalmas erőfeszítést és kreativitást igényel a tanárok részéről, hogy behozzák a világot a tanterembe – bevonva a diákokat

a tanulási folyamatba.

A gyerekeknek nagyon tetszik a kezdeményezés: nem kell nehéz tankönyveket cipelniük, a tananyaghoz bármikor hozzáférhetnek, érettségi előtt ismét előhívhatják a feledésbe merült ismereteket, a csoportmunka pedig sokkal izgalmasabb, mint a frontális oktatás.

Kapcsolódó cikkek

Szerelme a zongora

Szerelme a zongora

2024. 04. 10. | Madarász Réka

A IV. Zongoramesék Nemzetközi Zongoraversenyen 2. korcsoportban kiemelt arany minősítést és Zongoramesék csillaga díjat vehetett át Tauber Ármin. A...