Soproni Téma

Ingyenes közösségi hetilap   www.sopronitema.hu

Osszuk be jól a napirendet!

| Madarász Réka | Soproni fiatalok

Sok szülőnek nem kis problémát jelent, hogy a jelenlegi helyzetben, amikor nincs óvoda, iskola hogyan tervezze meg a gyermeke napirendjét úgy, hogy megfelelő arányban legyen a tanulásra fordított idő és a játék.

Kissné dr. Zsámboki Réka, a Soproni Egyetem Benedek-karának tudományos és külügyi dékánhelyettese (aki maga is pedagógus és édesanya) felhívta a figyelmünket arra, hogy a kisgyermekek számára a napi ritmus, a rendszeresség, következetesség érzelmi biztonságot és kiszámíthatóságot jelent. Az óvodában a különböző tevékenységek egymásutániságából érzik a gyermekek az idő múlását, így az otthon töltött napokban is fontosak ezek a „támpontok”. A gyermekek legalapvetőbb szükséglete a játék, a mozgás és az alkotó önkifejezés, de szívesen vesznek részt egyéb kihívást jelentő feladatokban is. Vonjuk be őket az otthoni munkálatokba!  

– Az iskolás gyermekeknél a szabadidő eltöltése mellett fontos az otthoni tanulás is – tette hozzá a szakember. – A feladatok elvégzésére a legalkalmasabbak a délelőtti és a kora délutáni órák. Több gyermek esetén igyekezzünk úgy beosztani az időt, hogy mindenkire kellő figyelem jusson. Érdemes előre megtervezni, hogy ki, mikor, milyen tananyagokkal foglalkozik. Ehhez jó kiindulópont a gyermekek órarendje. A tanultakról beszélgetni, az ismereteket felidézni egy-egy erdei séta, egy közös szendvics- vagy süteménykészítés, egy kis kerti vagy házimunka alkalmával is lehet.

Az otthoni tanulás során alkalmunk nyílhat arra is, hogy a valós élet tapasztalatain keresztül bővítsük ismereteinket. Így a tananyag is érdekesebb lehet. Beszélgessünk a gyermekkel a természeti jelenségekben, a történelmi eseményekben vagy épp az irodalmi alkotásokban rejlő ok-okozati összefüggésekről, segítsük a megértést példákkal!

Kapcsolódó cikkek

Egymást segítő diákok

Egymást segítő diákok

2019. 12. 18. | Madarász Réka

Három éve működik sikeresen a kortárs csoport a Soproni SzC Handler Nándor Szakképző Iskolájában. Amióta a diákok lehetőséget kaptak arra, hogy megbeszéljék egymással és szakemberekkel a nehézségeiket, az intézményben jóval kevesebb a fegyelmi probléma.

Élő periódusos rendszer

Élő periódusos rendszer

2019. 12. 18. | Madarász Réka

A Soproni Széchenyi István Gimnázium is részt vett abban a rekordállítási kísérletben, amelyben a periódusos rendszer valamely változatának megjelenítése volt a feladat. A szervezők versenyt is hirdettek, melyre ugyancsak benevezett az iskola.