Soproni Téma

Ingyenes közösségi hetilap   www.sopronitema.hu

Konfliktuskezelés a Széchenyiben
Csoportfoglalkozás a Széchenyi-gimnáziumban – a fő cél a konfliktuskezelési technikák elsajátítása Fotó: Németh Péter

Konfliktuskezelés a Széchenyiben

| Madarász Réka | Soproni fiatalok

„Én, Te, Ő, Mi, Ti, Ők – konfliktuskezelés nem akármilyen fokon” címmel indítottak programsorozatot a Széchenyi István Gimnáziumban.

Egy pályázat keretében három éven keresztül konfliktuskezelési készségeket fejlesztő foglalkozásokat tartanak a Széchenyi István Gimnáziumban. A kezdeményezés tavasszal indult egy tizenkét fős kiscsoporttal. Idén ősszel a 9–10. évfolyamosok vehetnek részt egy-egy bemutató foglalkozáson. 

– Szakkör keretében foglalkozunk a saját és a másik fél érzelmi, indulati állapotának felismerésével, az agresszív viselkedés szempontjából magas kockázatú helyzetek megelőzésével és elkerülésével, a konfliktushelyzetek hatékony kezelési módjaival – tudtuk meg Sámson Tímeától, aki Bertalan Évával együtt felkért előadóként vezeti a foglalkozásokat. – A diákok megismerik a kommunikáció és a konfliktus összefüggéseit, és némi jártasságot szereznek abban, hogy milyen módon tudjuk tudatos viselkedéssel a kritikus helyzeteket megoldani.

– Különösen azok az ismeretek válnak előnyömre, amelyek arra vonatkoznak, miként érvényesüljünk úgy egy konfliktushelyzetben, hogy a másik is jól járjon – számolt be saját tapasztalatairól Gasztonyi Flóra 10.b osztályos tanuló. 

Kapcsolódó cikkek

Egymást segítő diákok

Egymást segítő diákok

2019. 12. 18. | Madarász Réka

Három éve működik sikeresen a kortárs csoport a Soproni SzC Handler Nándor Szakképző Iskolájában. Amióta a diákok lehetőséget kaptak arra, hogy megbeszéljék egymással és szakemberekkel a nehézségeiket, az intézményben jóval kevesebb a fegyelmi probléma.

Élő periódusos rendszer

Élő periódusos rendszer

2019. 12. 18. | Madarász Réka

A Soproni Széchenyi István Gimnázium is részt vett abban a rekordállítási kísérletben, amelyben a periódusos rendszer valamely változatának megjelenítése volt a feladat. A szervezők versenyt is hirdettek, melyre ugyancsak benevezett az iskola.