Soproni Téma

Ingyenes közösségi hetilap  
Konfliktuskezelés a Széchenyiben
Csoportfoglalkozás a Széchenyi-gimnáziumban – a fő cél a konfliktuskezelési technikák elsajátítása Fotó: Németh Péter

Konfliktuskezelés a Széchenyiben

| Madarász Réka | Soproni fiatalok

„Én, Te, Ő, Mi, Ti, Ők – konfliktuskezelés nem akármilyen fokon” címmel indítottak programsorozatot a Széchenyi István Gimnáziumban.

Egy pályázat keretében három éven keresztül konfliktuskezelési készségeket fejlesztő foglalkozásokat tartanak a Széchenyi István Gimnáziumban. A kezdeményezés tavasszal indult egy tizenkét fős kiscsoporttal. Idén ősszel a 9–10. évfolyamosok vehetnek részt egy-egy bemutató foglalkozáson. 

– Szakkör keretében foglalkozunk a saját és a másik fél érzelmi, indulati állapotának felismerésével, az agresszív viselkedés szempontjából magas kockázatú helyzetek megelőzésével és elkerülésével, a konfliktushelyzetek hatékony kezelési módjaival – tudtuk meg Sámson Tímeától, aki Bertalan Évával együtt felkért előadóként vezeti a foglalkozásokat. – A diákok megismerik a kommunikáció és a konfliktus összefüggéseit, és némi jártasságot szereznek abban, hogy milyen módon tudjuk tudatos viselkedéssel a kritikus helyzeteket megoldani.

– Különösen azok az ismeretek válnak előnyömre, amelyek arra vonatkoznak, miként érvényesüljünk úgy egy konfliktushelyzetben, hogy a másik is jól járjon – számolt be saját tapasztalatairól Gasztonyi Flóra 10.b osztályos tanuló. 

Kapcsolódó cikkek

A fiatal régiséggyűjtő

A fiatal régiséggyűjtő

2024. 09. 25. | Madarász Réka

Mindent gyűjt, ami régi, főleg fémtárgyakat. Poór Mátyás még csak ötödikes a Deák Téri Általános Iskolában, de úgy tud beszélni becses szerzeményeiről...