Soproni Téma

Ingyenes közösségi hetilap  

Termékbemutatók: ne dőljünk be!

| Cziráki Viktória | Panoráma

Nem könnyű megszabadulni a termékbemutatón ránk sózott hasznavehetetlen holmitól, de nem is lehetetlen. Legjobb azonban, ha eleve nem dőlünk be az „egészségügyi szűrővizsgálaton” kínált termék értékesítőinek.

Habár a szórólapos invitálás eltűnőben van, most is virágkorukat élik a termékbemutatók, ahol drágán tukmálnak rá a vevőkre teljesen hasznavehetetlen és általában felesleges termékeket. – A postaládába dobott értesítő helyett általában telefonon hívják a potenciális vásárlókat, a célcsoportot az időskorú nyugdíjas, betegségekkel küzdő lehetséges vásárlók jelentik – mondta el a Soproni Témának Babelláné Lu­kács Katalin, a Soproni Rendőrkapitányság őrnagya, kiemelt bűnmegelőzési főelőadó. – 2016-ban szigorították a termékbemutatókkal kapcsolatos szabályokat.

Fontos tudni, hogy amennyiben ezeket a rendezvényeket bejelentett, orvosi rendelőnek kinéző üzletben tartják meg, megfosztják a fogyasztót az elállási jogtól. Ezen kívül bemutatókat tartanak még például étteremben, kultúrházban, szállodában. Új jelenségként magánlakásokon is bemutatkoznak, amely az idősek sérelmére elkövetett bűncselekmények miatt veszélyt jelenthet. Ez utóbbi két típusú helyszínen szervezett bemutató esetén a fogyasztót megilleti a 14 napos elállási jog.


A fogyasztóvédelmi ellenőrzések tapasztalatai azt mutatják, hogy az árubemutatóval egybekötött termékértékesítést végző vállalkozások körében a legelterjedtebb gyakorlat, hogy a bemutatókat úgynevezett „ingyenes állapotfelmérésként”, „egészségügyi szűrővizsgálatként”, „egészségnapként” hirdetik meg az említett időskorú célcsoportra tekintettel. Nem ritka, hogy a „szűrővizsgálatokat” olyan személyek végzik, akik orvosnak adják ki magukat, de ilyen végzettségük nincsen.

Kapcsolódó cikkek