Soproni Téma

Ingyenes közösségi hetilap  
Fuvarok, országhatárok nélkül
A GYSEV CARGO Zrt. tervei között szerepel, hogy a Balkán felé nyisson – tudtuk meg Boda János vezérigazgatótól. Fotók: GYSEV CARGO Zrt. és Filep István

A GYSEV CARGO Zrt. legfőbb tevékenysége a vasúti árufuvarozás a Duna-tengely mentén

Fuvarok, országhatárok nélkül

| Győri-Varga Nóra | Panoráma

Vannak köztük tősgyökeresek, vidéki eredetűek és külföldi tulajdonúak – ami közös bennük, hogy változatos tevékenységüket Sopronban végzik. Sorozatunkban a város legjelentősebb cégeit mutatjuk be, ezúttal a GYSEV CARGO Zrt.-t.

Vasúti árufuvarozás, a Kisalföld mezőgazdasági termékeinek a császári udvarba való szállítása – a 19. század végén eredetileg ezen tevékenységek végrehajtására hívták életre a GYSEV Zrt.-t, melynek ma már a személyszállítás a fő profilja. 2011-ben aztán – az európai uniós szabályokhoz illeszkedve – megalapították leányvállalatát, a GYSEV CARGO Zrt.-t, hogy az árufuvarozást a személyszállítástól elválasszák. – Cégünk azóta is folyamatosan fejlődik: a 831 millió forintos induló alaptőkénk ma már eléri a 6,8 milliárdot, éves bevételünk pedig 50 millió euró körül alakul – tudtuk meg Boda Jánostól, a GYSEV CARGO Zrt. vezérigazgatójától. – Az árufuvarozási tevékenységünk főként a Duna-tengely mentén mozog, és mivel Ausztriában és Romániában is van leányvállalatunk, Európa-szerte tudunk fuvarozni.


Magyarországon mintegy kéttucatnyi vasúti áruszállítói vállalkozás működik, ebből a GYSEV CARGO a volumeneket tekintve a második helyen áll. Évi 5 millió árutonnát, jellemzően két árucsoportot szállít: konzumárut (fogyasztási cikkeket), valamint nyersanyagokat (például szenet).

A cég logisztikai tevékenysége is jelentős: vám- és raktártevékenységet végez, közúti fuvarszervezéssel is foglalkozik (kombinált fuvarozás), üzemelteti a 16 vágányon működő, saját teherkocsiflottával rendelkező soproni rendezőpályaudvart és a helyi konténerterminált. A vállalat idén a debreceni konténerterminál üzemeltetési jogát is megszerezte. – A földrajzi elhelyezkedés miatt ez óriási kihívás – tette hozzá a vezérigazgató. – Egyúttal büszkék vagyunk arra, hogy a kormány úgy látta, azt a technológiát, amit Sopronban képviselünk, fontos, hogy Debrecenbe is elvigyük.

Megbízóik közé tartozik többek között az IKEA, a Heineken és a Velux is, utóbbi által a GYSEV CARGO a saját területéről is kilépett: a Velux termékei számára 18 ezer négyzetméteres raktárt üzemeltet Mosonmagyaróváron. Sopronban 35 ezer négyzetméternyi fedett raktárral rendelkezik.


A cég lelkes támogatója és híve az európai zöldítési politikának, a környezetvédelemnek: árufuvarozási portfóliójának 68 százaléka kombinált fuvarozás, igyekszik minél több küldeményt a vasútra terelni, így is csökkentve a szén-dioxid-kibocsátást. Tervei között szerepel, hogy a Balkán felé nyisson, és a portfóliót belgrádi konténerterminál elérésével bővítse. Egyik jelentős jelenlegi fejlesztése az alapvető folyamatai digitalizálása, így a szerződéseket, a szállítási megbízásokat, a tervezést, a valós idejű nyomon követést, a számlázást egy digitális rendszer fogja össze.

– Nagyon fontos, hogy függetlenül az uniós előírásoktól a GYSEV Zrt.-vel egységet tudunk alkotni – zárta Boda János. – A személyszállításban részt vevő mozdonyokat mi is használjuk, a biztonságos közlekedés feltételeinek ellenőrzésében segítjük egymást. Integrált vasúti szerepet próbálunk fenntartani, hogy versenyképességünket megőrizzük.

Kapcsolódó cikkek