Premier: Egy éj Velencében

| Pluzsik Tamás

Hivatalosan a szombati Egy éj Velencében című nagyoperett premierjével vette kezdetét a Soproni Petőfi Színházban a komédia évada.

Szinte napra pontosan 135 évvel a berlini ősbemutatót követően Sopronban is színpadra állította a város teátruma ifjabb Johann Strauss: Egy éj Velencében című három felvonásos operettjét, melyet az „operettkirály” részben Sopronban komponált: inkognitóban, fiatal feleségével a mai Pannonia szálloda helyén egykoron állott Arany Szarvas fogadóban szállt meg, ahol visszavonultan a művel szeretett volna foglalkozni. Sopron híres cigányprímása, Munczy Lajos azonban az étteremben felismerte a „keringőkirályt”, majd zenekarával rá is zendített a Kék Duna keringőre, amit nagy ünneplés követett.Ezzel véget is ért a zeneszerző nyugalma, így hamarosan visszautazott Bécsbe – ennyi a nagyoperett soproni története.

– Strauss nagyoperettjében összhangot alkotva találkozik a keringő, a tarantella, a polka és a canzonetta, míg a darab előadásmódja a velencei komédia és a bécsi városi bohózat jellegzetességeiből szövődik össze – tudtuk meg Szolnoki Tibortól, aki feleségével, Zsadon Andreával együtt nemcsak szereplője a darabnak, de művészeti vezetőként is jegyzi a nyár folyamán már német nyelven a Fertőrákosi Kőfejtő és Barlangszínházban nagy sikerrel bemutatott darabot.

– Úgy gondolom, és a premierközönség reakcióiból is azt tapasztaltam, hogy ezzel a nagyszerű csapattal egy jókedvű, pörgő, friss előadást állítottunk színpadra, ami egyúttal egy komédiába rejtett korrajz is, melyet ki-ki úgy „vesz le”, ahogy azt ő gondolja – fogalmazott a szombat esti premiert követően Zsadon Andrea.

A kettős szereposztású előadás főbb szerepeiben Szolnoki Tibort, Zsadon Andreát, Domoszlai Sándort, Vadász Zsoltot, Sipos Mariannát, Denk Viktóriát, Teremi Trixit és a soproni társulat számos tagját láthatja a közönség.

A fülbemászó Strauss dallamokat pedig Oberfrank Péter zenei vezető irányításával soproni zenészekből álló zenekartól hallhatjuk.

Teljes verzió